Dags för Mammazonen att födas

Nu så är det dags för omstyling och upprustning på min amazon. Eller mammazon som sonen kallar den för.

Projektet; en volvo amazon, fyrdörrars, rattautomat från 1965. Utrustad med en hel del rost, mögel, spår av fjortisraggare, bortkapade kofångare, svart rollad med flammor och slutkörd motor.

Målet med projektet är att få till en egen förskönad bild av karlns avgrundsamazon. Optimist som man är så ska allt  vara klart till Power meet.

Första milstolpen är att få ordning invändigt med; rostlagning, måla tak, dörrsidor,klä om instrumentpanel, klädsel, dra ny el. konstgjord andning på motorn och få den genom besiktningen för att sedan ta en tripp till sthlm för att såga itu den.




Bilen när vi fick hem den.



Hittills så har jag hunnit med att:


Ta bort all inredning



slipa rost, rostskyddsbehandla golven,



dem fina sidostyckena


Över pysslig som man är så klippte jag självklart ut döskalle eftert döskalle från en gammal kökshandduk



som jag sedan limmade på det svarta satintyget jag klädde in sidorna med.



Klädseln i bilen var ju inte den finaste precis...



Svart fejkskinn kändes bättre, framstolarna kommer att få en annan klädsel..


Dörrsidorna var i samma klass som resten av inredningen.. inge vidare


Fick såga ut nya dörrsidor som jag sedan vadderade och klädde in




Har kommit en bra bit på rätt kort tid.. men det är väääldigt mycket kvar att göra... Väntar på att den eländiga snön ska försvinna någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0