Barnledig vecka

Betyder att man absolut inte har någon som helst tid att sätta sig ner och skriva i bloggen.

Den här veckan har det inte blivit några renoveringar eller andra stora upp och ned vändningar av huset.

Bara fixat lite på Nancys rum och sen ett litet hål i taket upp till vinden har vi lyckats gjort...Okej litet och litet... Men tanken var god, varför inte börja isolera och fixa ordning på vinden så där en sex dagar innan jul..? Kom dock inte så mycket längre än att börja isolera vinden, kom på att det kanske fattas lite material.




Nancys rum såg ut som Elviras innan



Fick en loftsäng istället







Idag har det blivit bakdag, tog väspan upp till Kilsmo och baka lite hemma hos mor.. Bara tre sorters kakor kvar att baka till jul..



















Alltså, jag trodde inte att det fanns idioter till föräldrar som på ett barnkalas låter barnen ranka dem bästa presenterna och utstyrslar. Men oj vad fel jag hade. Jag förstår inte riktigt hur man tänker då.. okej om man har maskeradfest och man korar en nummer ett, men sen kommer väl alla andra tvåa när det handlar om barn... eller?

korar man ut dem fem bästa så att dem andra ska få bli ledsna och känna att dem inte var någe fina? och presenter??? vad ger man för budskap till barn egentligen. "ne du, det här dög inte. så nästa år så måste du övertala dina föräldrar att köpa något riktigt dyrt och fint åt mig, annars duger det inte." vad glada alla måste varit när dem kom hem ifrån det kalaset och visste att varken presenten eller min utklädnad dög.

Nä, fy fan.. så jävla lågt. så gör man inte med barn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0